• Hoom

Frokostseminar 4. september

Sett av tirsdag 4. september til en bedre frokost og korte men gode innspill fra kreativ bransje. HOOM inviterer til Frokostseminar i samarbeid med NT6 på Gjøvik!


Hvordan kobler du kreativitet mot den digitale verden? I løpet av et par timer vil du (i tillegg til frokost og nye kontakter) få litt mer innsikt i både kreativitet, sosiale medier og Google.


Velkommen!






Createurene kommer og deler kunnskap om Google - her er en liten teaser:


Hvor er din beliggenhet i verdens viktigste handlegate?

Google i Norge har ca. 50 millioner søk hver eneste dag, og hvert femte søk er lokalt. Flere millioner av disse søker etter varer og tjenester – de leter etter det du selger. Er din bedrift synlig i verdens største markedskanal?

Google er ikke bare verdens, men også Norges største handlegate. Din beliggenhet her er en avgjørende faktor for om du får kundebesøk. Dersom nettstedet ditt ikke rangerer høyt hos Google, betyr det at du ligger i en eller annen fjern sidegate som det er lite sannsynlig at noen vil finne deg i. For hvor ofte er du på side to i Google?

Hva er forskjellen på å ligge på førsteplass og fjerdeplass i Google (Ikke annonser)?

Ved søk i Google er det stor forskjell på hvilken rangering siden din har i søk.

  • Ca 42% trykker på det øverste

  • Ca 11% trykker på nummer to

  • Ca 8% Trykker på nummer tre

  • Ca 6% Trykker på  nummer fire

Hvordan komme blant topp 4?

For å svare på det må det gjennomføres en analyse, men i hovedsak kan man si at Google ser på 3 hovedkategorier:

  • Er nettsidens innhold relevant for søket?

  • Er nettsidens hastighet og tekniske kvalitet god nok for trafikk fra topp 10 plasseringer?

  • Hva er nettsidens autoritet og troverdighet innenfor temaet man søker på?

Over 95% av de som besøker nettsiden din konverterer ikke

Det betyr at de ikke sender inn kontaktskjema, laster ned katalog, sender mail, ringer eller gjør den aktiviteten du har bygget siden for.  Det betyr også at man må ha en strategi for å hente tilbake potensielle kunder etter førstegangs besøk. Vi vil fortelle dere litt om hvilke metoder som kan benyttes for å lykkes med å få kundene tilbake til nettsiden for å gjøre ønsket handling. Creaturene vil også fortelle om noen gode verktøy for å måle effekten av dette.  Er du opptatt av digital markedsføring, så er dette viktig!

  • Facebook
  • Instagram

HOOM © 2019