• Hoom

"People talk, brands don't"

Å bruke mennesker med påvirkningskraft til å promotere et merke eller et produkt er ikke et nytt fenomen. Det ble tatt i bruk lenge før sosiale medier. Men influencer marketing er i sterk vekst.



Flere og flere, på tvers av bransjer, begynner å benytte seg av influencer marketing som en naturlig del av den totale markedsmiksen. For en resultatorientert markedsfører vil influencer marketing være et like selvsagt valg som bannerannonser, pre rolls og Facebook-annonsering.


Lenge har valg av influencers gått ut på tankegangen at flest følgere gir størst rekkevidde. Og det stemmer jo. Men ved å kombinere flere micro-influencers og merkevareambassadører kan du få den samme rekkevidden og ofte en kampanje med større konverteringsevne og engasjement.


Det er når man kombinerer tradisjonelle plattformer med influencers at vi ser de virkelig store og langsiktige effektene.



Les mer her:

http://www.newswhip.com/2018/05/2018-guide-influencer-marketing/

https://blogg.markedspartner.no/influencer-marketing-hvordan-velge-de-rette-profilene-aa-samarbeide-med

17 visninger
  • Facebook
  • Instagram

HOOM © 2019